Синдром менеджера: що це таке і як йому протистояти



Вигорання – це психічне і фізичне виснаження. Такий стан обумовлений постійним перенапруженням, наприклад, коли людина тривалий час працює на межі своїх сил і розумових ресурсів.

Людина намагається виконувати багато завдань і встигає робити абсолютно все, ігноруючи втому і стрес. Не дивно, що одного разу настає момент, коли мотивація і сила зникають, і відновити їх вже непросто.

Якщо ви продовжите працювати в такому стані, то це неодмінно позначиться на вашому здоров’ї і якості життя. Тому надмірну втому слід зафіксувати якомога раніше, до того, як вона ще не перейшла у вигорання. Якщо протягом тривалого періоду ви не знаходили часу на відпочинок і відновлення, то з часом будь-яке, навіть незначне, навантаження буде сприйматися як перешкода.

У цій ситуації ми схильні займатися самобичуванням. Ми можемо звинувачувати себе в ліні, небажанні працювати, відсутності успіху. Але правда в тому, що це питання не сили волі, а нормальних фізіологічних обмежень. Всім потрібен відпочинок.

Профілактика синдрому менеджера

Щоб не допустити розвитку синдрому менеджера, в першу чергу потрібно дотримуватися основних рекомендацій щодо сну і відпочинку, харчування, балансу фізичних і психічних навантажень.

Спати необхідно не менше восьми годин на день. Важливо, щоб сон був безперервним. Дотримуйтесь дієти і подбайте про її баланс, постарайтеся контролювати рівень вітамінів і мікроелементів в організмі (для цього буде потрібно консультація лікаря).

Відмовляючи собі в достатньому задоволенні простих фізіологічних потреб, ми завдаємо шкоди не тільки організму, але і психіці: на несвідомому рівні це відчувається як небезпечна ситуація, і мозок включає режим «тривожного очікування».

Крім того, відпочинок вкрай важливий – час, коли ви не зайняті нічим корисним. Це так само необхідно, як їсти і спати. Якщо ви трудоголік, то складіть обов’язкову звичку проводити певні години з приємністю, відволікаючись від трудової діяльності.

Навіть коли ми просто лежимо або дрімаємо, наш мозок насправді зайнятий – він обробляє інформацію, яку отримуємо протягом дня. Раніше інформації було набагато менше, а часу на її засвоєння було більше, і завдяки цьому людина не стикалася з таким різноманіттям різних тривог.

Ефективним способом боротьби зі стресовими і тривожними станами є тілесний відпочинок. Наприклад, масаж або танці. Не обов’язково відвідувати спортзал і піддавати себе силовим навантаженням, досить ходьби, щоб зняти напругу і набратися сил.

Як позбутися професійного вигорання

Щоб правильно впоратися з вигоранням, важливо розібратися в причинах, чому воно виникло. Цей стан провокується не тільки надмірними навантаженнями на роботі, але і суб’єктивними факторами. Наприклад, вам не подобається те, що ви робите. На нелюбимій роботі складно виконувати навіть прості дії. Вони зажадають більше сил, ніж діяльність, яка приносить задоволення.

Також вигорання може відбуватися при постійних відволіканнях. Сьогодні співробітникам часто доводиться працювати в багатозначному режимі роботи. Коли людина виконує відразу кілька проектів, одночасно переходячи на дзвінки і переговори з колегами, витрачається багато енергії.

Багато зусиль витрачається на процес прийняття рішень. Методи тайм-менеджменту допоможуть рівномірно розподілити навантаження, впорядкувати роботу, щоб не шукати нові рішення в будь-якій ситуації, а використовувати заготовки. Важливо окреслити план роботи, в якому навіть регулярні відволікаючі фактори не виб’ють вас з колії.

Обов’язково робіть перерви протягом робочого дня і відпочивайте після його закінчення.

Невидимою причиною втрати енергії є тривога. Це може статися через «спалення» термінів, через страх почути критику або з інших особистих причин. Наприклад, під час пандемії багато компаній перейшли на віддалену роботу, а для деяких співробітників такі умови виявилися стресовими, так як фактичні і психологічні межі між будинком і роботою були стерті.

Щоб запобігти синдрому менеджера, вкрай важливо працювати над позитивною самооцінкою. Отримати зворотний зв’язок від колег і керівництва не завжди можливо, і хто, як не ви точно знаєте, чого вам вдалося досягти?

Спробуйте вести щоденник досягнень самостійно. Запишіть в ньому всі успіхи дня, навіть якщо вони здаються вам дрібницями. Це проста і ефективна практика, яка допоможе вам побачити, що ви працюєте не даремно.


Іноді люди відмовляються відпочивати, думаючи, що якщо підуть у відпустку, то без них на роботі «все розвалиться». І тут важливо розуміти, що ви не самотні і ваші колеги також здатні виконувати певні завдання, якщо їм буде надана така можливість. Іноді потрібно дозволити собі відпочити, і дати іншим шанс проявити себе.

Буває і так, що людині складно дотримуватися рекомендацій щодо самовідновлення. Вона ніби відчуває, що вже у колесі і не може зупинитися. Часто це відбувається тому, що організація відпочинку і корисних практик також вимагає зусиль, але їх немає, так як виснаження занадто велике.

Крім того, будь-які зміни викликають занепокоєння, навіть якщо вони позитивні. Якщо ви помітили ці моменти в собі, не соромтеся звертатися за допомогою до фахівця. Співпрацюючи з психологом, ви поповните необхідні внутрішні ресурси для подолання неприємної проблеми, яка виникла на «рівному місці».

Автор – Марина Сульдіна,
психолог-консультант платформи корпоративного добробуту «Я розумію».

Фото – з відкритих джерел
За джерелом:
https://www.msn.com/ru-ru/lifestyle/family/%D1%81%D0%B8%D0%BD%D0%B4%D1%80%D0%BE%D0%BC-%D0%BC%D0%B5%D0%BD%D0%B5%D0%B4%D0%B6%D0%B5%D1%80%D0%B0-%D1%87%D1%82%D0%BE-%D1%8D%D1%82%D0%BE-%D1%82%D0%B0%D0%BA%D0%BE%D0%B5-%D0%B8-%D0%BA%D0%B0%D0%BA-%D0%B5%D0%B3%D0%BE-%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%BE%D1%82%D0%B2%D1%80%D0%B0%D1%82%D0%B8%D1%82%D1%8C/ar-AAQZjw3?ocid=msedgntp


Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *